WSPÓŁCZYNNIKI PODSTAWOWE.
Żywotność (ŻYW) - cecha ta jest miarą odporności postaci na zadawane obrażenia. Jest uzależniona od Krzepy postaci i mnożnika rasowego.
Krzepa (KR) - współczynnik ten decyduje o sile mięśni postaci, czyli informuje ile kamieni maksymalnie postać może podnieść, o relacji między obciążeniem a ograniczeniem ZR i SZ postaci, wpływa na Żywotność, Wytrwałość oraz zwiększa obrażenia zadawane podczas walki.
Zręczność (ZR) - odzwierciedla stopień kontroli postaci nad swym ciałem, informując o sprawności fizycznej (UNIK, zachowanie równowagi) oraz manualnej (TRAFIENIE w broni, manipulowanie przedmiotami).
Szybkość (SZ) - jest to współczynnik określający refleks postaci, jej szybkość poruszania się oraz decyduje o zmysłach postaci (głównie wzroku i słuchu, rzadziej smaku i węchu, za dotyk odpowiada ZR).
Mądrość (MD) - cecha określająca pamięć oraz wiedzę postaci. Należy zwrócić uwagę, że zdolność przypominania sobie różnych faktów ma decydujące znaczenie. Interpretując według tego założenia, postać o MD 5 mogła skończyć Uniwersytet, lecz mało co z wiedzy tam zdobytej pamięta. Cecha ta odpowiada za ilość umiejętności, jakie postać zna oraz pulę punktów za POZ, które może wykorzystać do ich rozwoju.
Potencjał Magiczny (PM) - parametr informujący o wrodzonej i nabytej umiejętności posługiwaniu się MOCĄ.
Wiara (WI) - cecha decydująca o sile i głębi wiary postaci w wybrany przez siebie światopogląd (ideę), w siebie, swoją rolę w świecie czy też określonego boga. Od jej wartości, uzależniony jest dostęp do umiejętności kapłańskich lub darów boskich.
Charyzma (CH) - umiejętność wpływu na inne istoty, na którą składa się suma urody, elokwencji oraz empatii. Informuje, w jakim stopniu postać opanowała umiejętność dostrzegania u innych istot, targających nią uczuć oraz decyduje o sprawności, z jaką sama potrafi je ukrywać czy udawać. Wykorzystywana jest również podczas manipulacji nimi np. poprzez wydawanie rozkazów, rozbudzanie szacunku, strachu czy miłości.
Odporność Psychiczna (O.P.) - parametr określający siłę umysłu postaci, a więc jej wolę oraz odporność na strach, szok psychiczny, sugestię czy hipnozę.
Odporność Fizyczna (O.F,) - współczynnik informujący o odporności organizmu postaci na trucizny, ból, (czyli szok fizyczny), choroby, paraliż, polimorfię, ogień czy mróz.
WSPÓŁCZYNNIKI POMOCNICZE.
Używanie współczynników pomocniczych jest opcjonalne. Przed stworzeniem postaci MG i gracze powinni zdecydować, które z nich stosują.
Szczęście - oznacza ilość kart, które postać może mieć na ręku, ewentualnie ilość rzutów kością, które może wykonać wybierając najlepszy wynik. Zależy głównie od rasy i może być zwiększona przez wybór odpowiedniej zdolności nadnaturalnej. Zwykle pozwala na trzymanie na ręku 3 kart, lub 3 pojedynczych rzutów kością na sesję. Pechowiec powoduje, że ilość kart zmniejsza się o 1. Szczęściarz natomiast ma działanie odwrotne. Klątwy, błogosławieństwa, zabobony, przedmioty natchnione mogą być też źródłem modyfikatorów Szczęścia, a ilość i jakość ich występowania będzie zależała od Was samych.
Szczęście ma również wpływ podczas gier losowych rozgrywanych przez postać, kiedy MG będzie chciał ustalić, który bohater jest atakowany jako pierwszy albo przez więcej niż jednego przeciwnika, co się postaci utopiło przy wpadnięciu do wody, jakie przedmioty są do kupienia w sklepie itd., czyli wszędzie tam gdzie uzasadnione jest, że rządzić może przypadek. Wtedy do rzutu dodawana jest jego aktualna wartość, czyli uwzględniająca to czy ktoś na sesji ze Szczęścia korzystał czy nie.
Wytrwałość (WYT) - parametr informujący o odporności postaci na zmęczenie zależny od jej KR i obciążenia. Sposób jego wykorzystania został opisany w rozdziale dotyczącym zasad walki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz