sobota, 12 lutego 2011

PANDHEMION SANDBOX - projekt 01.

Czytając o sandboxie i zastanawiając się nad kierunkiem rozwoju PANDHEMIONA doszedłem do wniosku że świetnie ze sobą będą pasować. Nie mam czasu i możliwości aby opisać cały świat, mogę to robić po trochu przy pomocy Encyklopedii, ale nie w książce którą chciałbym w jakiś sposób przedstawić szerszej rzeszy ludzi. Wpadłem więc na pomysł umiejscowienia w czasie i rejonie pierwszego modułu PANDHEMIONA. Będzie się on opierał na mieście TURGUR. Mieście starożytnym o ciekawej mam nadzieję i burzliwej przeszłości, które stanie się dla graczy bazą operacyjną ich awanturniczych poczynań. Samo miasto zostanie dość dobrze opisane aby gracze mogli również skupić się na INTRYGACH w nim się rozgrywających, jeśli tylko będzie taka ich wola.


Może nie byłoby nic szczególnego w tym mieście gdyby nie czas w którym zacznie się cała przygoda. Nie mam jeszcze jakiegoś szczególnego pomysłu na nazwę, może NOC APOKALIPSY, NOC CHAOSU itd. pomyślimy później. Podczas tej szczególnej nocy porządek tego rejonu ARSA-ANU (a może i całej planety) zostanie wywrócony do góry nogami. Czy to w wyniku wojny bogów, czy może jakiegoś czynnika wewnętrznego lub zewnętrznego, nastąpi jeden totalny CHAOS. Struktury państw się rozpadną, komunikacja będzie niedostępna, DYWINANCJA zostanie zaburzona, ludzie oszaleją, demony będą wędrować po planecie, nastąpi DYSFUNKCJA RZECZYWISTOŚCI, przenikanie się planów, przebudzenie żywiołów, szaleństwo ogarnie wszystko i wszystkich. Jedynie TURGUR z jakiegoś niewiadomego powodu zostanie w dużej mierze oszczędzone (odkrycie tego powodu może być samo w sobie świetnym pomysłem na całą kampanię). W wyniku tego stanie się ostoją cywilizacji, sanktuarium ocalonych, bastionem nowego porządku. Graczom da to możliwość eksploracji świata poza murami.
Spełnimy pierwszy warunek SANBOXOWEGO świata, MAPĘ. Będzie ona dość dokładna ale opierać się będzie na świecie sprzed CHAOSU, czyli w rzeczywistości poza murami będzie można spotkać wszystko czego tylko gracze i MG będą chcieli. Da im to możliwość swobodnego eksplorowania, wejścia w struktury TURGUR, realizacji własnych pomysłów lub taktyki małych misji dla miasta.

Dobrze opisanie całej tej rzeczywistości będzie świetnym narzędziem w rękach MG. Dodatkowo stworzę zestaw TABEL lub KART które będą czynnikiem losowym, budującym świat i pobudzającym wyobraźnię graczy i MG.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...