Myślałem o zawodach, później szerzej o profesjach a skończyło się właśnie na ŚCIEŻKACH PRZEZNACZENIA. Czym właściwie są?? Po pierwsze są trochę wzorowane na Ścieżkach Życiowych z gry BURNING EMPIRES. Pisze trochę bo nie mam zamiaru kopiować dokładnie tych pomysłów które oni tam umieścili. W moim zamyśle ŚCIEŻKI będą zawodami które w pewnych przypadkach obdarują wybierającego pewnymi dodatkowymi elementami np. przedmiotem magicznym, umiejętnością specjalną, dodatkiem do ATRYBUTU lub UMIEJĘTNOŚCI, POWIĄZANIAMI, TALENTAMI lub mniejszym kosztem ich wyboru itd.
Chciałbym to zrobić w ten sposób aby stworzyć profesje które będą sobie równe pod względem atrakcyjności, a przecież nie będzie mi łatwo bez dodatkowych środków przyrównać pastucha do ucznia czarodzieja czy nowicjusza kapłańskiego. Na razie jednak jest to tylko zarys, zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.
Do głowy mi też przyszło że niekoniecznie muszą wszystkie ścieżki być sobie równe, bo równie można je losować a nie wybierać. Gdyby udało mi się ułożyć siatkę powiązań to ŚCIEŻKI PRZEZNACZENIA stałyby się mechanizmem tworzenia historii postaci. Trudność polegałaby na odpowiednim ich opisaniu z dodatkowym dostosowaniem do wymogów rasowych. To mogłoby nie być łatwe. W każdym razie jeśli mi się nie uda tego zrobić, to zawsze mogę wrócić do pomysłu z czystymi zawodami.
TYPY ŚCIEŻEK:
FIZYCZNA- proste zawody fizyczne takie jak tragarz, pomocnik murarski, pomocnik kowala, itd. Pierwsza ŚCIEŻKA w życiu, najczęściej będzie związana z niewolnymi oraz plebejuszami. Może zawierać w sobie coś takiego jak SZCZĘŚLIWE DZIECIŃSTWO dla wystartowania w innej ścieżce bez spełnionych wymagań, np plebejusz wybiera ścieżkę POLITYCZNĄ mimo że nie jest patrycjuszem???
RZEMIEŚLNICZA- ścieżka obywateli, oraz bogatszych plebejuszy skupiająca się wokół szeroko pojętego rzemiosła. Będzie więc tam można znaleźć wszelkiego rodzaju kowali, cieśli, tkaczy, garncarzy itd.
WOJSKOWA-wszystko związane z wojskiem. Pobór, najemnicy, treningi, logistyka, fechtunek, szkoły szermierzy, arena itd.
CZARODZIEJSKA- zawody związane z MOCĄ i jej wykorzystaniem.
KAPŁAŃSKA- służba bogu i duchowe doznania
KRYMINALNA-coś dla złodziei, łobuzów, rabusiów, oszustów, szulerów i zabójców.
POLITYCZNA- wszystko związane z polityką, choć nie ma to jakiegoś połączenia z konkretnymi umiejętnościami (oprócz Zarządzania czy Empatyzmu), to może się wiązać z uzyskaniem POWIĄZAŃ.
ŁOWCY- coś dla żyjących poza miastem, polowania, przetrwanie, łowy na niewolników itd
SPOŁECZNA- zawody związane z umiejętnościami społecznymi plus ewentualnie handel.
ŻYWIOŁÓW- elementalizm i skażenie żywiołami oraz konsekwencje z tego płynące.
Przydałyby się również PUNKTY ŁAMIĄCE: czyli sytuacje pozwalające zmieniać ŚCIEŻKI bez spełniania ich wymogów. Przykładowo: utrata bogactwa, osierocenie, wygnanie, oskarżenie, skazanie, z nieprawego łoża,zaraza lub pozytywne: skarb, spadek, bohaterski czyn, łowca talentów, mecenas, mistrz, mentor czy neutralne: pobór.
Możliwe byłoby również połączenie tego wszystkiego z TALIĄ LOSU, co dawałoby naprawdę ciekawy mechanizm TWORZENIA HISTORII POSTACI. Czeka mnie jednak bardzo dużo pracy aby to zebrać logicznie do kupy. Na razie mam szereg zawodów, uzbierało mi się ich około 100. Większość dość oryginalnych powiązanych z umiejętnościami. Musze je teraz dobrze opisać i wymyślić mechanizm losowania ŚCIEŻEK PRZEZNACZENIA.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz