PRZEDMIOT PRZESYCONY-przedmiot pseudomagiczny powstały naturalnie w wyniku przesycenia żywiołem, np.: lodowe kamienie, które emanują zimnem po polaniu wodą, ogniste kamienie, dające ciepło lub płomień w zależności od czasu nagrzania ich w ognisku, niepalne drewno, przesycone żywiołem wody, odporne na działanie ognia itd.
PRZEDMIOTY NATCHNIONE-przedmiot pseudomagiczny powstały w wyniku nasycenia duchową energią używającego, w wyniku czego uzyskały nadnaturalne właściwości. Przedmioty takie mogą być tworzone przy pomocy Auromancji lub niekiedy powstają samodzielnie bez udziału świadomego działania właściciela. Rodzajem przedmiotów NATCHNIONYCH są RELIKWIE, które tym różnią się od zwykłych, że są dużo potężniejsze i emanują ASPEKTEM boga, który je stworzył.
ARTEFAKTY-przedmiot silnie magiczny który został również NATCHNIONY lub stał się RELIKWIĄ.
PRZEDMIOT MAGICZNY-przedmiot powstały w wyniku świadomego działania czarodzieja, w wyniku nasycenia MOCĄ zyskując ściśle określone cechy.
RELIKTY-przedmioty których struktura została silnie zniekształcona przez jakieś wydarzenie z przeszłości, w wyniku czego może posłużyć CHRONOMANTOM jako katalizator i punkt zaczepienia w próbie odczytania tego wydarzenia. Takim przedmiotem może być wszystko, a o sile RELIKTU decyduje ważność wydarzenia, przesycenie emocjami, śmierć itd.
Widzę zainteresowanie magią (filozofią?) Żywiołów i bardzo mnie to cieszy, bo sam lubię podobne, nazwijmy to, klimaty. :)
OdpowiedzUsuńDodaję Twojego bloga do śledzonych i będę czytał regularnie. :)
Witam serdecznie i cieszę się bardzo że mam pierwszego stałego gościa. Mam nadzieję że sprostam wyzwaniu.
OdpowiedzUsuńCo do filozofii Żywiołów, to po prostu projektując grę ten element nagle stał się jednym z najważniejszych. Nie wiem czy czytałeś mój wpis o Skażeniu Żywiołami, jest tam troszkę więcej o tym jak to widzę. W skrócie, to dzięki temu będzie można bardzo swobodnie modyfikować postacie, bestiariusz oraz będą istnieć przedmioty "magiczne" zwykłych ludzi. Coś czego w fantasy mi zawsze brakowało.