MITHRYL – jest to biały, podobny do srebra metal, o dużej wytrzymałości (+2) i właściwościach ANTYMAGICZNYCH. Za każdy kamień wagi tego metalu w postaci ekwipunku, zyskuje ona 1k ANTYMAGII. Broń wykonana z niego za każdym skutecznym trafieniem wysysa 1k MOCY ze zranionej istoty. Moc ta ulega rozproszeniu i nie da się w jakikolwiek sposób wykorzystać. Często z tego materiału wykonuje się kajdany służące do uwięzienia czarodziei.
ADAMANDYT – metal w odcieniach błękitu, który w zależności zanieczyszczeń waha się od lekkiego połysku do głębokiego fioletu. Charakteryzuje się wysoką wytrzymałością (+1) oraz lekkością o połowę mniejszą w porównaniu do stali. Wykorzystywany jest szeroko w produkcji broni i zbroi, najczęściej w postaci stopu z żelazem, rzadziej w czystej formie. Często wykorzystywany jest przez czarodziei, bo świetnie się umagicznia i ulega krystalizacji.
AURYN – Niesamowity metal o lekko czarnym połysku. Bardzo łatwo ulega nasyceniu duszą używającej go postaci. W wyniku tego zyskuje dodatkowe właściwości. Po pewnym czasie używania tak dostraja się do używającego, że można używać przedmiotu z niego wykonanego w Świecie Ducha. W wyniku tego broń zadaje podwójne obrażenia wszelkim istotom eteralnym a zbroja zyskuje dodatkowe wyparowania przeciwko ich atakom. Następny etap dostrojenia pozwala manipulować kształtem przedmiotu siłą woli. Im lepiej jest on nasycony, tym łatwiej jest to robić i efekty są lepsze. Ostatecznie, auryn może zostać użyty do tworzenia wszczepów technomagicznych a nawet może zastąpić utracone kończyny lub narządy. Istnieją legendy o ludziach, którzy stali się żyjącymi golemami w wyniku zastąpienia większości swojego ciała aurynem.
QUARX – zwany kryształem MOCY. Naturalnie występujące kryształy wyrastające w pobliżu źródeł magii, które świetnie absorbują i przechowują MOC. Wykorzystywane jako źródło zasilania wszelkich przedmiotów magicznych a w zmielonej formie jako podstawa procesu krystalizacji podczas transmutacji. Ich wielkość jest różna, najczęściej można spotkać takie rozmiaru pięści, choć zdarzają się też ogromne nawet kilkumetrowe. Irri’thedzi potrafili je sztucznie hodować, osiągając dowolne kształty i wielkość, tworząc z nich swoje mieszkalne wieżyce.
OBSYDIAN – powszechnie wierzy się, że zwierciadło może uwięzić duszę, a jeśli nie lustro to na pewno łatwo to osiągnąć dzięki obsydianowi. Przedmioty z niego wykonane są podstawą wszelkich nekromantycznych i demonologicznych rytuałów a to dzięki temu, że przy jego pomocy łatwo duszę spętać lub przywołać. Wykonuje się z niego broń, która mimo swej kruchości wykazuje się niedoścignioną skutecznością przeciwko wszelkiego rodzaju martwiakom i demonom. Fetysze z niego wykonane, w których zamyka się uwięzione dusze, są pomocne w różnoraki sposób. Można się przy ich pomocy bronić przed atakami eteralnych istot, być dla nich niewidzialnym, przywoływać martwe sługi lub innoplanowe byty itd.
KRZEMIEŃ – kamień, który bardzo łatwo ulega skażeniu żywiołami. Jego wadą jest kruchość, jednak poprzez krystalizację lub pokrycie aurynem udało się to częściowo zniwelować. W zetknięciu z czystym elementem danego żywiołu potrafi się do niego dostroić, zyskując dodatkowe właściwości z nim związane. Wykorzystywane przy produkcji broni, lub wszelkiego rodzaju pierścieni czy amuletów.
DREWNO – Bardzo rzadko się zdarza, że drzewo wytwarza w swoim wnętrzu swoisty rdzeń. Jest on bardzo twardy, jednolity i emanuje ANIMĄ. Niekiedy DUSZA DRZEWA jest też skażona innym żywiołem. Szamani i Druidzi potrafią śpiewem lub modlitwą wyprosić, aby drzewo samo ją oddało, umieją również stwierdzić czy nie została wyrwana drzewu siłą np w wyniku ścięcia. DUSZA DRZEWA ma szereg oryginalnych właściwości. Przede wszystkim jako jedyna zwiększa naturalnie ANIMĘ używającego, w wyniku, czego wspomaga procesy animacji rośli i przedmiotów martwych. Po drugie przedmioty wykonane z niej dużo łatwiej ulegają NASYCENIU AURĄ używającego, zyskując dzięki temu specjalne właściwości.
KRYSLON – antyczny materiał pozwalający się bardzo silnie umagicznić którego produkcji ze względu na braki technologiczne nie da się obecnie wytworzyć, choć wielu próbuje. Jest odpowiednikiem takiego Kamienia filozoficznego magów.
KRYSTAL – materiał należący do krystalitów powstały w wyniku nasączania żelaza w roztworach krystalicznych QUARXU podczas procesu metalurgicznego. Tworzony przez specjalnych kowali magów i w wyniku samego procesu dający dużo lepsze właściwości stali i umagicznienia w porównaniu do takiego otrzymywanego tradycyjną metodą.
HELIDON – metal spoza Arsa’anu wytwarzany z przetapianych metalicznych meteorytów. Posiada niesamowite właściwości neutralizowania Skażenia Żywiołami. Jest wykorzystywany na wiele sposobów. Jako lek w sproszkowanej formie, neutralizujący Skażenie. Broń z niego wykonana zadaje 2 razy większe obrażenia żywiołakom a zbroja chroni dodatkowo przed żywiołami wytwarzając aurę ochronną. Kajdany wykonane z tego materiału, blokują elemenalistów przed wykorzystaniem swych zdolności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz