poniedziałek, 27 czerwca 2011

ALMANACH MG - Ploty.

PLOTY - słowo to można interpretować na dwa sposoby. Polski, czyli plotki, opowieści dziwnej treści czasem prawdziwe czasem nie. Oraz Angielski, czyli zapoczątkowanie jakiejś akcji. To co chcę przedstawiać może być właśnie interpretowane właśnie na oba sposoby. Mają to być krótkie wiadomości z tła, tworzące i podtrzymujuące wrażenie żyjącego świata w którym się gra. Będą to PLOTY fantasy, choć jeśli ktoś będzie chciał to może je przełożyć na dowolny inny klimat. W zależności od tego jak mi się będzie pisało, będzie w nich więcej lub mniej informacji a może z czasem utworzy się jakiś schemat. Tak więc startuję:

1. Budowa Świątyni dobiega końca. Na ulicach miasta pojawia się coraz więcej bezrobotnych. Niektórzy szukają szczęścia w innych miejscowościach inni zaczynają biedować. Grono żebraków się powiększa a złodziejstwo staje się plagą coraz bardziej dostrzegalną. Robotnicy którzy jeszcze są zatrudnieni zaczynają się coraz bardziej martwić, co dalej. Również radni i stróże prawa zastanawiają się jak rozwiązać powstałe problemy. Dyskusje na ten temat toczą się prawie wszędzie, w tawernach, przy kramach czy wprost na ulicy. Atmosfera miasta zaczyna się powoli zmieniać na gorsze.

2. Pożar w składzie. W jednym w składów należących do Miejskiej Gildii Kupieckiej, wybuchł pożar. Jak głoszą plotki było to spowodowane wyciekiem oliwy z amfor i przypadkowym zaprószeniem ognia. Niektórzy twierdzą jednak że była to zemsta jednego z radnych którego długi zostały przejęte przez Gildie. Inni znowu mówią że pożar był wynikiem porachunków gangów z dzielnicy portowej a co niektórzy cicho szepczą że była to próba spalenia dzielnicy i oczyszczenia jej z żebraków i złodziei.

3. Udaremniono próbę przemytu. W walce która się wywiązała między przemytnikami i strażnikami zginęło około 10 osób. Część z przestępców uciekła i wysłano za nimi listy gończe. Wszelka pomoc mile widziana, informatorzy i łowcy nagród poszukiwani. Plotki głoszą że cała ta akcja była wynikiem wojny gangów. Niektórzy natomiast twierdzą że nieoczekiwana zmiana przekupionego kapitana straży doprowadziła do tej sytuacji. Nikt też nie jest pewny co tak naprawdę przemycano, czy był to szafran, srebro, narkotyki czy jedwab?? A może chodzi o jakiś artefakt albo relikwię?

4. W związku z rozbudową miasta, planuje się stworzenie nowej dzielnicy Handlowej na polach w okolicy północnej Bramy. Architekt zatrudniony przy tym projekcie, będą synem bogatego radnego, wykonał plan, który został bardzo źle przyjęty. Wielu radnych się mu sprzeciwiło. Doprowadziło to do poważnych konfliktów w radzie miejskiej i zakulisowych przepychanek. Podobno drogi są za wąskie i źle wytyczone, przestrzeń targowa dla kramów zbyt mała, brak dostatecznej ilości składów itd.

5. Zmianie ulegają przepisy dotyczące tragarzy. W związku z zapotrzebowaniem na ich usługi ze względu na zwiększoną ilość prac budowlanych, do gildii przyjmowani są wszyscy chętni. Również przestępcy i niewolnicy mogą zostać zmuszeni do wykonywania tej pracy. W większości wypadków będą przynosić kamienie z kamieniołomów na Cmentarnych Wzgórzach. W związku z tym pojawiło się wiele przesądnych plotek, o klątwach duchów, armii szkieletów, zemście martwiaków itd. Podobno śmiertelność wśród tragarzy jest bardzo duża, kamienie płaczą czarnymi łzami a w nowo wybudowanym domu poronił potwora młoda żona kapłana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...