środa, 4 maja 2011

PANDHEMION - APOKALIPSA

Moja gra ma być system APOKALIPTYCZNYM, przynajmniej na tym opiera się większość moich założeń. Tak to sobie wymyśliłem bo dzięki temu mogę wprowadzić wiele interesujących mnie elementów. Przede wszystkim łatwo można skalować świat. Czyli mogę sobie wybrać czy zniszczeniu uległa prawie cała cywilizacja i ostało się tylko jedno miasto, czy może takich skupisk ludzkich jest więcej. Daje to świetne pole do manewru graczom. Od razu mogą się bawić w wielką politykę, ekspansję czy pseudoekonomię (mam owce, wymienisz na strzały?? itd). Mogą budować swoją wioskę, zagrodę, tawernę, gildię, czy świątynię. Świat leży przed nimi otwarty, mają dość powietrza i przestrzeni aby robić co chcą.

Drugim ważnym elementem wprowadzonym dzięki APOKALIPSIE, ma być dowolność świata. Czyli ilu MG tyle różnych światów i każdy będzie inny, różny i równie dobry. Wszystkie opisy które zrobię, będą dotyczyły tylko świata przed SPUSTOSZENIEM. Fajne nie?? Gracze, będą mieli wskazówki co gdzie kiedyś było, ale wyruszając tam nie będą w ogóle pewni co spotkają. Czy miasto będzie się rozwijać, czy może zostało kompletnie zniszczone, albo znikło czy jest zatopione?? Wszystko będzie zależeć od wyobraźni i planów MG. Można to będzie również określić przy pomocy losowych tabel, które mam zamiar stworzyć. Proste i przyjemne.

Trzecią ważną rzeczą jest dowolność źródła APOKALIPSY. Każdy prowadzący będzie sobie mógł sam wymyślić czemu nastąpiła. Wybrać z gotowych propozycji, rozwinąć podane przypuszczenia albo wymyśleć wszystko samemu. Dzięki temu każda gra będzie bardzo oryginalna. Można też będzie grać tylko z lokalną APOKALIPSĄ, lub ewentualnie oczekiwać jej nadejścia itd. Wiele ścieżek będzie otwartych. Ostatecznie można ją nawet zignorować i grać bez niej, w świecie który został opisany :)

3 komentarze:

  1. "Drugim ważnym elementem wprowadzonym dzięki APOKALIPSIE, ma być dowolność świata. Czyli ilu MG tyle różnych światów i każdy będzie inny, różny i równie dobry. Wszystkie opisy które zrobię, będą dotyczyły tylko świata przed SPUSTOSZENIEM. Fajne nie??"

    Fajne! Precz z settingomanią? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po apokalipsie też przydało by się kilka wątków, często MG którzy są mało kreatywni lub lubią gotowe rozwiązania będą niezadowoleni jeśli jeszcze poza przygodą będą musieli wymyślić świat w którym grają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Darcane: Cieszę się że Ci się podoba :)

    Garfields: Dla takich MG pozostanie jeszcze inne rozwiązanie, granie przed Apokalipsą. Wtedy wszystkie opisy będą aktualne :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...